Sabar. Kuat.


Tumblr_mcxycpiclt1rq0tbdo1_400_large

Assalamualaikum.

Lamanya tak update blog. Rindu saya tak? Hahahahha *muka comel* Lol gedik nya. Ok ok korang sihat? Saya pun sihat alhamdulillah. Yeay! Dah start cuti sekolah. Tapi nanti bila dah cuti comfirm bosan gila apak. Yknow aite? Nak jumpa kawan lah, nak hangout dengan kawan lah. Nak gelak dengan kawan lah. Semua dengan kawan. Yelah dengan kawan je kita dapat lupakan masalah. Dapat gelak-gelak. Dapat poyo konon nya takda masalah.

Bila takda kawan? Semuanya sepi. Semuanya kelam. Semuanya rasa tak perfect. KAWAN tu memang penting untuk kita. Dan kita pun kena BIJAK pilih kawan. Pilih kawan yang sentiasa mengingati kita tentang kebaikan bukan kejahatan. Dan saya rasa sunyi bila cuti sekolah. Nasib baik ada motor boleh weng-weng dengan myn, diana dan sri. Hahahah kalau ada bat, shaza dgn ain lagi best. Kalau duduk satu rumah boleh bergegar rasanya. Lol mitos belaka.

Susahnya kita nak didik hati kita untuk bersabar. Kalau lah hati saya hati batu, kan best. Takda feeling langsung! Bila orang sakitkan hati takda lah kita terasa sakitnya. Bila kita sedih, takdelah rasa sedihnya. Tapi kalau hati batu bukan orang suka. Lagi orang benci adalah. 

Dear awak,
Kalau betul awak dah benci dekat saya. Kenapa awak taknak lepaskan saya? Kenapa awak taknak tinggalkan saya? Saya dah siap sedia dengan semua tu. Saya masih ada kawan saya, ada family saya yang boleh buat saya gembira. Dan saya boleh lupakan awak WALAUPUN SUSAH! Tapi saya akan cuba secara perlahan-lahan. Lambat laun ingatan saya tentang awak akan hilang. Zero point zero-zero-zero. Ada paham? Dariapda awk terus siksa diri awak. Terus sakitkan hati awak. Lebih baik awak cari girlfriend lain yang boleh bahagiakan awak kan? ^-^

Jujur saya cakap. Saya memang sayangkan dia. Saya dah banyak buat salah. Saya dah banyak sakitkan hati dia. Sebab tu saya decide nak lepaskan dia pergi. Saya dah taknak sakitkan hati dia. Tapi dia? Hm entahla. Allah je tahu apa yang akan terjadi lepas ni. Kalau betul jodoh dia dengan saya panjang, saya terima. Saya akn berubah sebaik mungkin. Tapi kalau dia dah takboleh nak terima, saya relakan dia pergi.

Ya Allah, kuatkan lah kesabaran ku, tabahkan lah aku untuk harungi dugaan ni. Aku tahu setiap manusia takkan lepas daripada dugaanMu. Izyan, kau kene kuat! Kau kene tabah! Jangan nangis-nangis lagi! Nanti dah tak comel :B Hahahahah perasan. Kbye~


No comments:

Post a Comment