Serba-serbi tentang blog


Tumblr_masj42m8yc1rhvqoxo1_500_large

Assalamualaikum.

Harini saya nak cerita kan tentang blog saya. Hehe nothing special. Just want to share with you how I edit my blog, how can I create this blog and so on. Ramai yang tanya saya soalan yang sama. Okay saya jawab harini bagi sesiapa yang tanya saya itu dan ini. Kalau awak tanya lagi maknanya awak tak baca entry saya yang ni :B

Saya buat blog dah lama. Since darjah 6 akhir tahun. Hmph kiranya blog saya dah berusia 3 tahun lebih. Haha tak ingat tarikh sebenarnya -.- Dan sekarang saya form 3. Lama jugak lah blog ni. Sayang weh dekat blog ni, semua cerita pasal life saya, saya update. Tapi tak lah semua. Menipu je tu. Lulz.

Header. Erm header tu saya buat sendiri. Cuma doodle tu je saya ambik dekat weheartit. Eheee saya tak pandai buat doodle animated. Nak buat header macam tu takdelah susah sangat. Saya baru tahu caranya! InsyaAllah kalau ada masa saya buat tuto. Cuma payahnya nak kecik kan gambar tu je. And nak bagi sama size gambar nya. 

Tulisan header selalunya saya download dekat dafont.com. And saya selalu tengok dekat new fonts. Kalau ada yang berkenan saya download. Tapi bila dah download, buat header asyik guna font yang sama je. LOL baik takyah download macam tu. And header tu saya guna font DJB  JACKED UP KINDA LUV. Korang boleh lah download. Cari dekat google then download. Senang! :P

Mencantikkan blog. Saya selalu edit blog ikut mood. Kalau mood rajin, saya edit lah. Kalau malas ha biar lantak kau dekat situ. Nyenyenye~~ And agak-agak bila dah bosan tengok design blog asyik sama je, saya edit lah design lain. Tapi saya prefer blogskins daripada template designer. Blogskin semua boleh buat. Template designer terhad sikit. And code yang tu pun saya dah banyak lupa. Ahaks~~~

Saya rasa itu je kot. Dah macam buat karangan BM. Banyak pulak perenggan nya. Ni kalau buat karangan mesti banyak yang salah sebab banyak guna bahasa pasar. LOL dah stop merepek. Selamat bersekolah dan tinggal 16 hari lagi nak PMR. Wuuuu sheram ni~~~~~

No comments:

Post a Comment